ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ
Γ.Σ.
ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Περιστέρι, 10/4/2019
Κατατέθηκε τη Δευτέρα 8/4, το νομοσχέδιο για το «Νέο Λύκειο»,
το οποίο δεν διαφέρει ιδιαίτερα από αυτά που είχαν ανακοινωθεί από τον
Σεπτέμβρη του 2018, γιατί η ουσία του είναι η ίδια.
Οι θέσεις του γονεϊκού κινήματος είναι γνωστές εδώ και
χρόνια.
Θέλουμε τα παιδιά μας να μορφώνονται ολόπλευρα και να
αποκτούν αυτό που λέμε Γενική Παιδεία. Να αποκτούν γνώσεις για τους βασικούς
νόμους κίνησης, εξέλιξης και οργάνωσης της φύσης και της κοινωνίας, για την
ιστορία του τόπου μας και του κόσμου και όλα αυτά ανεξάρτητα από το επάγγελμα
που θα ακολουθήσουν στο μέλλον.
Όσο η κοινωνία και η επιστήμη αναπτύσσονται, νέες
επιστημονικές γνώσεις προκύπτουν, η τεχνολογία αναπτύσσεται, νέα κοινωνικά και
φυσικά φαινόμενα χρειάζεται να ερμηνευτούν.
Αντί λοιπόν να ικανοποιείται η απαίτηση για διεύρυνση της
Γενικής Παιδείας έχουμε τον περιορισμό της και το σταμάτημά της, ουσιαστικά
στην Α’ Λυκείου. Η λογική της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρη και σαφής: Αν δεν θες να γίνεις ιστορικός ή φιλόλογος
δεν χρειάζεται να ξέρεις Ιστορία ή να έρχεσαι σε επαφή με τη Λογοτεχνία. Αν δε
θες να γίνεις γιατρός ή νοσηλευτής, γιατί χρειάζεται να γνωρίζεις βιολογία ή
χημεία; Όμως η γνώση δεν είναι απλά
ζήτημα επαγγελματικού προσανατολισμού! Είναι ζήτημα ζωής!
Ακόμα παραπέρα. Το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζοντας, και
δικαίως, τις παθογένειες της Γ’ λυκείου, που έχει μετατραπεί σε απλό προθάλαμο
για την είσοδο στη 3βάθμια, όχι μόνο τις αποδέχεται αλλά μετατρέπει τη Γ’
λυκείου σε ξεκάθαρο φροντιστήριο.
Τι υποστηρίζει επί της ουσίας το Υπουργείο: επειδή έχουμε
χάσει τη Γ’ λυκείου, θα την κερδίσουμε κάνοντάς την φροντιστήριο (!). Έτσι
σύμφωνα με το Υπουργείο, τα ιδιωτικά φροντιστήρια δεν θα έχουν καμία αξία. Τότε
γιατί χαίρονται οι φροντιστηριάρχες;. Γνωστός εκπρόσωπος μεγάλης αλυσίδας
φροντιστηρίων δήλωνε στην κυβερνητική «Αυγή» τον Σεπτέμβρη του 2018: «Τα φροντιστήρια θα ξαναβρεθούμε στο
επίκεντρο της συζήτησης επιβεβαιώνοντας τη διαχρονικότητά μας... Είμαι βέβαιος ότι αυτό θα ωφελήσει και τις
εγγραφές μας»!
Μα αν ήθελε να περιορίσει τα φροντιστήρια θα
επανέφερε την πρόσθετη διδακτική στήριξη, που ήταν μια μορφή δημόσιας και
δωρεάν βοήθειας στους μαθητές των λυκείων, η οποία κόπηκε επί ΝΔ και έτσι
παρέμεινε και από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Αν ήθελε να τα περιορίσει θα μείωνε τον
αριθμό των μαθητών. Και όμως στο άρθρο 116 του ν.σ. αναφέρει ότι
Ο αριθμός
μαθητών ανά τμήμα τόσο γενικής παιδείας, όσο και ομάδων προσανατολισμού για την
Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους είκοσι πέντε (25).
Τμήματα με περισσότερους από είκοσι πέντε (25) μαθητές διαιρούνται σε νέα
τμήματα.
Και λίγο παρακάτω συνεχίζει:
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά την εφαρμογή των παρ. 1,2 και 3, μπορεί να γίνει προσαύξηση κατά δέκα τοις εκατό (10%) του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μία είναι η ουσία: με το «Νέο Λύκειο» θα βάλουμε ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα αυξημένα φροντιστήρια. Θα υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των μαθητών.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά την εφαρμογή των παρ. 1,2 και 3, μπορεί να γίνει προσαύξηση κατά δέκα τοις εκατό (10%) του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μία είναι η ουσία: με το «Νέο Λύκειο» θα βάλουμε ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα αυξημένα φροντιστήρια. Θα υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των μαθητών.
Και βέβαια υπάρχει και η αναγγελθείσα αύξηση
της εξεταστέας ύλης, στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Αυτά που ψελλίζει ο
υπουργός για λελογισμένη αύξηση της ύλης, είναι αστεία. Πώς θα μπορέσει να
αφομοιώσει ο μαθητής, στον ίδιο ουσιαστικά χρόνο, έστω και 20% περισσότερη ύλη.
Τι είναι τα παιδιά μας;
Από την άλλη έχουμε τις νέου τύπου
απολυτήριες εξετάσεις, κάτι σαν μίνι πανελλαδικές, που θα κάνουν το σχολείο
ακόμα πιο ανταγωνιστικό και θα αναγκάζουν τα παιδιά να τρέχουν χωρίς ανάσα, σε
έναν ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο. Ταυτόχρονα, ο υπουργός έχει το θράσος και
μιλάει για ελεύθερη πρόσβαση. Αν δεν ήταν τόσο εξοργιστικό, θα μπορούσαμε να το
χαρακτηρίσουμε το πιο σύντομο ανέκδοτο.
Αλήθεια, υπάρχει κανένας που νομίζει ότι το
σχολείο έτσι γίνεται πιο ευχάριστο και θελκτικό. Ίσα ίσα.
Όσοι έχουμε παιδιά στο Λύκειο και ιδίως στη
φετεινή β’ λυκείου, θεωρούμε ότι αντιμετωπίζονται ως πειραματόζωα, γιατί βλέπουμε
ότι το νέο αυτό λύκειο δεν θα τους προσφέρει τίποτα παρά μόνο άγχος, κούραση
και ακόμα μεγαλύτερη απέχθεια για το σχολείο.
Όλα αυτά βέβαια τα ξέρει και η κυβέρνηση. Για
αυτό, ενώ διαφημίζει το «νέο λύκειο», ήδη από τον Σεπτέμβρη του 2017, δεν έχει
τολμήσει τόσον καιρό να το θεσμοθετήσει. Και πότε το φέρνει προς ψήφιση; Λίγες
μέρες πριν από το Πάσχα, ελπίζοντας στον μετριασμό των αντιδράσεων.
Πιεσμένη από τις προηγούμενες κινητοποιήσεις
μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών, κάνει διάφορους ελιγμούς. Έτσι μεταθέτει την
κατάθεση του 1ου μηχανογραφικού για τον Σεπτέμβρη, ενώ διευκρινίζει
ότι ο βαθμός το απολυτηρίου θα προσμετράται για την εισαγωγή στη 3θμια μετά το
2020-21.
Δεν μας φτάνουν όμως αυτά. Απαιτούμε την απόσυρση του
ν.σ.
Πρέπει να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας στους
εκπαιδευτικούς που απεργούν στις 12 Απρίλη και να συμμετέχουμε στις
κινητοποιήσεις και τα συλλαλητήρια που προετοιμάζονται για την ίδια μέρα από
γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Μέσα από αποφάσεις ΓΣ, ΔΣ κλπ να
καταδικάσουμε το ν.σ.
Να προβάλλουμε τα δικά μας
αιτήματα:
· Αποσύνδεση
του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
· Απεριόριστη
δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας
όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι και κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων και για
τις επόμενες χρονιές.
· Όχι στις
αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών.
· Όχι στην
απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
· 20 μαθητές
στα τμήματα Γυμνασίου και Γενικής Παιδείας του Λυκείου - 15 μαθητές στους προσανατολισμούς-
10 μαθητές στα εργαστήρια.
· Πρόσθετη
Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία από την έναρξη της σχολικής χρονιάς
με όλο το απαραίτητο προσωπικό.
· Πραγματική
αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε υποδομές και προσωπικό. Δουλειά με
δικαιώματα για τη νέα γενιά. Το ποσοστό 10% της εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο
Δυτικής Αττικής να παραμείνει επ’ αόριστο και να ισχύσει και για τα υπόλοιπα
τμήματα ΤΕΙ που συγχωνεύτηκαν με ΑΕΙ.