ΤΟ ΝΕΟ ΔΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Όνομα Τηλέφωνο
Πρόεδρος Δ.Σ. Φίλιππος Φλουσκούνης 6944661536
Αντιπρόεδρος Στέλιος Μπούσουλας 6932383033
Γεν. Γραμματέας Αλεξία Σαρημανώλη 6977570988
Ειδ. Γραμματέας Μαρία Κατσαλή 6974790347
Ταμίας Έρη Κασίμη 6976567901
Αναπληρωτής Ταμίας Θοδωρής Λιάππης 6977605286
Μέλος Βασίλης Μοσκοβίτης 6942981416
Μέλος Θοδωρής Φλουσκούνης 6973987263
Μέλος Γιώργος Αναγνώστου 6944455440

Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ



Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Περιστερίου, αγωνίζεται πάντα για την ανάπτυξη και την αναμόρφωση της εκπαίδευσης .
Θεωρεί ότι ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην κατεύθυνση αυτή είναι σημαντικός και η κυβέρνηση είναι ανάγκη να συμβάλει με κάθε μέσο στην συνεχή επιμόρφωσή τους, έτσι ώστε να έχουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχή λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Όμως οι εκάστοτε κυβερνήσεις επί τριάντα και πλέον χρόνια αδιαφορούν για την ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την στήριξη του εκπαιδευτικού έργου.
Σήμερα η επίθεση που δέχεται η Δημόσια εκπαίδευση από την κυβέρνηση δεν είναι ξεκομμένη από την συνολική επίθεση ενάντια σε ολόκληρη την κοινωνία. Η επίθεση συγκεκριμένα ενάντια στην εκπαίδευση, οδηγεί σε παραπέρα συρρίκνωση όλων των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών (ενισχυτική διδασκαλία, λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών κ.ά) και απειλεί με επαγγελματικό αφανισμό τους εκπαιδευτικούς με τη λογική της ποσόστωσης.
Η επιχειρούμενη αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση, αποτελεί την αιχμή του δόρατος της κυβερνητικής επίθεσης, απέναντι στην Δημόσια εκπαίδευση.
Το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιώντας πληθώρα τεχνικών όρων, προσπαθεί να προσδώσει στην επιχειρούμενη αξιολόγηση διαστάσεις τυπικής διαδικασίας, η οποία πραγματοποιούμενη με όρους   
«αξιοκρατίας» αποβλέπει δήθεν στο κοινό καλό.
Με εργαλείο τις διάφορες μορφές αξιολόγησης και σύμφωνα με ότι μας έχει συνηθίσει έως τώρα το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:
  •   Να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία. Τα «καλά» σχολεία θα ενισχύονται και τα «καθυστερημένα» θα κινδυνεύουν να κλείσουν;
  •  Να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς, να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.
  • Να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς αφού συνδέουν την αξιολόγηση με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του.
Αναρωτιόμαστε, η σχολική μονάδα θα κάνει αυτοαξιολόγιση για τις κτηριακές υποδομές, για τα εποπτικά μέσα, για τα οικονομικά της στοιχεία, όταν γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι η κύρια υπεύθυνη για την απαξίωση της εκπαίδευσης είναι η ίδια η κυβέρνηση με τα αντιλαϊκά μέτρα της, την μείωση των δαπανών για την παιδεία που έχει οδηγήσει όχι μόνο στην αποδόμηση της παιδείας, αλλά και του κοινωνικού ιστού της χώρας.  
Αναρωτιόμαστε, γιατί στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων να υπάρχει το ερώτημα, εάν οι σύλλογοι γονέων συνεισφέρουν στις οικονομικές πρωτοβουλίες του σχολείου; Όλα αυτά οδηγούν το εκπαιδευτικό σύστημα και το γονεϊκό κίνημα σε άλλα επικίνδυνα «μονοπάτια».
Οι αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων θεωρούν ως μοναδική μεταβλητή της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος τον εκπαιδευτικό και ξεκινά με τη δική του αξιολόγηση, ενώ απουσιάζει παντελώς και μετατίθεται στις «καλένδες» η αξιολόγηση των αναλυτικών προγραμμάτων, των βιβλίων, των υποδομών, των εκπαιδευτικών στόχων, της χρηματοδότησης του σχολείου και της δομής του εκπαιδευτικού συστήματος.
Στόχος της νεοφιλελεύθερης πολιτικής στην εκπαίδευση, είναι η δραστική μείωση του κόστους της, σε συνάρτηση με τη μείωση του κόστους όλων των δημόσιων υπηρεσιών.
Στόχος της κυβέρνησης είναι, η δημιουργία ενός άλλου σχολείου, όπου δεν φαίνεται πουθενά η πρόθεση να αξιοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί και να αξιολογηθεί αντικειμενικά το εκπαιδευτικό τους έργο.
Πιστεύουμε για να γίνει μια έντιμη και αντικειμενική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου χρειάζεται να αξιολογηθούν πρώτα τα στελέχη σε όλα τα επίπεδα που χαράζουν την εκπαιδευτική πολιτική.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Περιστερίου, είναι αντίθετη στη λεγόμενη αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.

Η απόφαση πάρθηκε κατά πλειοψηφία.



ΤΟ Δ.Σ